Nordmenn elsker grøt, og da Fjordlands grøter skulle få nytt design var det viktig å få frem at grøt er et enkelt, sunt og godt alternativ i en travel hverdag! 

UTFORDRING

Fjordland har en stor portefølje med ulike grøter – alt fra risgrøt til hele familien til porsjonsgrøter for folk på farta. Porteføljen var etterhvert blitt fragmentert og trengte en oppfriskning for å stå bedre ut i hylla.

LØSNING

Design House har utviklet et felles design for alle grøtene med nye og distinkte elementer. Designet tar utgangspunkt i de rike norske grøttradisjonene, og viser at grøt er et supert alternativ i en travel hverdag. Designet har vakre illustrasjoner, og vi utviklet også egne sesongdesign for rømmegrøt og risgrøt; et sommerlig design for rømmegrøten, og et oppdatert juledesign for risgrøten. Fjordlandlogoen har også blitt større og stoltere på pakningene.

RESULTAT

Grøtene har fått et felles, enhetlig design og står nå godt ut i butikk som en sterk portefølje. Fjordland er garantisten for produktenes høye kvalitet, og har blitt en stolt avsender av tradisjonsrike norske grøter. Det nye designet har også gitt grøtene et mer moderne uttrykk, og får tydelig frem at grøtene er laget med norske råvarer av høy kvalitet.

Previous
Previous

1531 Aquavit

Next
Next

FRIPA