Ny visuell identitet knytter Gilde nærmere bonden. Den nye identiteten styrker koblingen til den norske bonden, og synliggjør Gilde som en stolt produsent av norsk mat!

 
 
 
 
 
 
 

UTFORDRING

Gilde er en av Norges sterkeste merkevarer, og eid av den norske bonden. Når den nye visuelle identiteten skulle utvikles var det viktig å knytte Gilde enda tettere til bonden og få frem at Gilde alltid bruker norsk kjøtt i alle sine produkter. I tillegg var det viktig å utvikle en identitet som samler og styrker porteføljen på tvers av ulike kategorier for å sikre økt synlighet og gjenkjennelse. 

LØSNING

Design House har utviklet en ny visuell identitet med nye distinkte designelementer. Den velkjente Gilde-logoen er den samme, men er styrket med flere elementer, blant annet en illustrasjon av et gårdslandskap og et nytt stempel som viser interaksjonen mellom bonden og dyrene. Identiteten fungerer på tvers av Gildes ulike kategorier (pølser, pålegg, middag etc) og samler porteføljen som består av over 400 produkter. 

RESULTAT

Den nye visuelle identiteten gjør Gildes produktportefølje mer helhetlig og distinkt og dermed enklere å kjenne igjen i butikk. Gilde får også et mer konsistent uttrykk på tvers av ulike flater og en tydeligere tilknytning til den norske bonden. Dette styrker merkevaren og legger grunnlaget for videre vekst!

Previous
Previous

Diplom-Is Royal

Next
Next

Nytt, energisk design