Distinkt og moderne design ga salgssuksess. Det fristende og friske designet på FRIPA Radler har gitt nordmenn en ny, alkoholfri favoritt – og Klokk & Co har fått en salgssuksess som selger mer enn dobbelt så mye som snittet for sin kategori, noe som gir godt grunnlag for videre vekst.
UTFORDRING
Lansering av nye produkter i dagligvare er krevende, og kun ti prosent lykkes. Klokk & Co har allerede en solid portefølje innen alkoholfritt øl, og ønsket å ta en tydelig posisjon også i den relativt ferske radler-kategorien.
LØSNING
Design House utviklet et friskt og fristende design med klare, sterke farger og organiske former som gir assosiasjoner til varme sommerdager. Designet har gjort at produktet står godt ut i butikk, og har gitt folk lyst til å teste ut det nye produktet. I tillegg har produktet falt i smak hos forbruker, og har derfor også høyt gjenkjøp.
RESULTAT
FRIPA Radler har på kort tid tatt en god posisjon innen alkoholfri radler, og med både høy prøving og høyt gjenkjøp har produktet et godt grunnlag for videre vekst. Produktet selger over dobbelt så mye i uka som snittet for sin kategori, og stadig flere butikker tar produktet inn i sortimentet. Fra 1. mars 2023 får du også FRIPA Radler på 317 Vinmonopol over hele landet. Men viktigst av alt er kanskje at mange nordmenn endelig har fått et fullverdig, alkoholfritt alternativ som både smaker godt og slukker tørsten!