Kjeks å ha
Lofoten Makrell i tomat er verdens sunneste pålegg, laget av norsk makrell og produsert i Norge. Vi fikk i oppdrag å lage et design som skulle posisjonere Lofoten Makrell i tomat som et tydelig alternativ til en av Norges sterkeste merkevarer.
Take a minute to write an introduction that is short, sweet, and to the point. If you sell something, use this space to describe it in detail and tell us why we should make a purchase. Tap into your creativity. You’ve got this.
Take a minute to write an introduction that is short, sweet, and to the point. If you sell something, use this space to describe it in detail and tell us why we should make a purchase. Tap into your creativity. You’ve got this.
Take a minute to write an introduction that is short, sweet, and to the point. If you sell something, use this space to describe it in detail and tell us why we should make a purchase. Tap into your creativity. You’ve got this.
Utfordring
Makrell i tomat er en stor kategori som var dominert av en stor aktør som gjennom mange år har definert hvordan makrell i tomat skal smake.
Lofoten er Norges sterkeste merkevare innen sjømat, men hadde aldri hatt tilstedeværelse med produkter i denne kategorien. Det var nå på tide å bli en reell utfordrer i kategorien.
Løsning
For å bli en relevant utfordrer utviklet vi et design som på en troverdig måte skilte seg fra de konkurrerende produktene som var i markedet. Med tydelig fokus på opprinnelse, sunnhet og god smak skulle vi få frem at Lofoten Makrell i tomat er verdens sunneste pålegg laget av norsk makrell, produsert i Norge. En stor Lofoten-logo og et norsk flagg i kombinasjon med illustrasjon av hav og kystlandskap fra Lofoten skulle sikre den lokale forankringen. Det rene lyse uttrykket og smakfulle illustrasjoner av tomater skulle ivareta følelsen av et sunt og smakfullt produkt.
Resultat
Totalt sett har Lofoten blitt en relevant og aktuell utfordrer i kategorien med et design som skiller seg ut i hyllen gjennom fokus på smak og opprinnelse.
Visuell identitet
Konseptutvikling
Pakningsdesign
Strategi